Tuesday, February 21, 2017

Belajar Asas Forex Percuma

TENTANG FOREX Assalamualaikum dan salamée kepada semua pembaca blog ini. Terlebih dahulu saya, ingin, mengucapkan, jutaan, terima, kasih, kepada, semua, pembaca, yang, sudi, menjenguk, blog, saya, yang, agak, simple, dan kekurangan, ini. Namun apa yang saya harapkan, anda berpuas hati dengan info serta pelajaran-pelajaran yang anda perolehi mengenai Forex dari blog ini. Saya juga nak ucapkan terima kasih yang tidak terhingga képada insan-insan yang membantu saya menyiapkan bahan-bahan untuk di terbitkan di blog dans le terutamanya kedua ibu bapa dan keluarga saya. Dan tak lupa kepada insan tersayang, yang sentiasa menemani dan menyokong usée saya selama ini. Jasa kalian memang saya tak kan lupakan .. SELAMAT DATANG KE DUNIA FOREX Sebelum et un pergi lebih jauh, ingin saya memperkatakan sedikit sebanyak perkara mengenai FOREX ini yang perlu eta tahu sebelum anda memulakan langkah pertama anda. Forex memang akan dapat membre keuntungan yang banyak jika et un pandai dan tahu meramal pergerakan pasaran. Anda mampu mengaut keuntungan sehingga ribuan ringgit dalam masa sehari atau tidak sampai sehari. Jika et un memikirkan untuk mencari pendapatan tambahan bagi memenuhi keperluan et a, FOREX adalah bidang yang betul. Namun begitu, et un peru banyak mempelajari selok belok dunia Forex ini kerana ia adalah sangat berisiko. Anda perlu memahami pergerakan pasan secara mendalam sebelum et un membuat keputusan untuk melakukan urusniaga. Sememangnya Urusniaga Forex adalah sangat mudah. Hanya beberapa kali klik tetikus komputer sahaja et akan dapat melakukan urusniaga. Jika et un bijak menilai pasaran, un ataka jika et un sememangnya bernasib baik, et un akan mendapat keuntungan yang tidak et un jangkakan. Jika et un tersilap langkah, kerugian juga adalah tidak dijangkakan. Apa yang harus et un lakukan adalah, belajar, belajar, dan belajar .. Le blog de Dalam dans le dictionnaire indien menyediakan bahan pelajaran yang terbaik untuk et un daripada asas FOREX sehinggalah panduan untuk membuka akaun dan memulakan urusniaga. Di sini et a akan perolehinya dengan PERCUMA. Diharapkan anda memperolehi info yang baik dari blog ini dan dapat menyebarkan blog ini kepada rakan-rakan anda. Belajar Forex Percuma Ada de kalangan kamu yang mungkin tertanya-tanya apakah itu Forex FOR-EX sebenarnya merupakan nama singkatan untuk Pour eign changer Ex. Etranger bermaksud Asing. Échange de bourse Pertukaran. Jadi pendek kata, Forex, iaitu Devises étrangères bermaksud Pertukaran Asing. Apa yang ditukar Jawapannya adalah matawang. Jadi Forex pour la vente au détail Pertukaran Matawang Asing. Kenapa kita ada aktiviti pertukar matawang asing Untuk menjawab soalan ini agak mudah. Bayangkan lah kita ada sebouah syarikat menjual kain batik de la Malaisie. Pada satu hari, kedai kita dikunjungi olean pelancong dari negara Jepun dan mereka ingin membeli kain batik daripada kedai kita. Setelah memilih kain batik yang mereka suka, mereka sansestinya perlu membayar kita duit. Tetapi mahukah anda, sebagai taukeh kedai batik tersebut menerima wang Jepun (juga dikenali sebagai Yen japonais) sebagai bayaran untuk kain batik kamu Tentu la tidak. Ini adalah kerana sekiranya kita menerima wang Jepun (Yen japonais), kita tidak dapat menggunakan wang Jepun itu untuk membeli-belah di kedai-kedai di Malaysia, bahkan untuk membayar secawan thehat punik wang Jepun itu akan kena reject oleh mamak kedai. Wang Jepun hanya diterima di Jepun. Disini, kalau mahu bayar, méstilah pakai Ringgit. Jadi, wang Jepun itu tidak ada gunanya de la Malaisie. Oleh itu, jika pelancong Jepun tersebut ingin membeli kain batik daripada kedai kita, pelancong Jepun itu harusla pergi ke banque dan menukar wang Jepun itu kepada Ringgit Malaisie. Selepas itu, barulah, dia, boleh, beli, kain, batik, kita, dengan, membayar, kita, dalam, wang, ringgit. Dengan cerita mudah kain batik tadi, sekarang, cuba kita bayangkan scénario berikut. Dalam setiap hari dan setiap saat, terdapat berjuta-juta aktiviti jual beli antara négara kita dengan pelanggan dari negara asing. Oleh itu, dalam setiap hari terdapat berjuta-juta mata wang asing ditukar képada mata wang Ringgit Malaisie supaya mereka dapat membeli barang en Malaisie. Aktiviti negara asing membeli barang kita dinamakan akitiviti IMPORT. États-Unis d'Amerique Syarikat ingin membeli barang Malaisie, simpleka dikatakan ingin mengimport barang Malaisie. Dan setiap kali mereka mengimport barang kita, merka peru menukar wang mereka (yang de panggil dollar américain) kepada Ringgit Malaisie supaya mereka dapat bayar kita. Segaliknya, jika kita membeli (Importation) barangan dari Amerika Syarikat, kita juga peru menukar wang kita (Ringgit Malaisie) kepada American Dollar pour un an chinois. Jadi kesimpulannya begini. Pertukaran Matawang Asing (aigua digelar sebagai Forex) adalah hasil daripada pertukaran matawang dari satu negara ke négara yang lain dan ianya berasal daripada aktiviti membeli (Import) dan menjual (Eksport) antara negara-negara asing di seluruh dunia. Setelah memahami dari mana asalnia sebab kenapa kita peru menukar matawang, timbul pula soalan kedua. Saya tidak membeli dari negara Amérique latine sebarang negara asing. Macam mana saya dapat berurusnaga atau melibatkan diri saya dalam Forex Jawapannya senang saja. Walaupun kita sebagai seorang individu tidak menjual beli barangan dengan negara asing, kita masih dapat mélibatkan diri dalam urusniaga Forex. Caranya dipanggil CFD. CFD bermaksud Contrat de Différence. Saya akan menjelaskan dengan lebih et lanjut lagi apa maksudnya CFD affichant yang seterusnya. Untuk hari ini, adalah mencukupi untuk et un sekiranya dapat menghayati fakta bahawa Forex trading berpunca daripada akitiviti jual beli (Import de Eksport) antara negara-negara asing. Pada affichant des billets de banque, des billets d'avion et des billets de banque CFD par des billets d'avion et des billets de banque. Sekian, Salam Sejahtera. Salamabehtera saya ucapkan kepada kamu yang sedang membaca blog ini. Saya memulakan blog ini dengan tujuan untuk berkongsi pengetahuan saya mengenai dunia forex dan adalah menjadi harapan saya bahawa blog ini dapat membantu anda dalam misi anda untuk mempelajari dengan lebih mendalam mengenai dunia forex par strategi-strategi yang mampu mendatangkan pulangan yang stabil dan lumayan. Saya juga mendapati bahawa blog forex yang ditulis dalam Bahasa Melayu agak kurang bilanganya di Internet dan oleh itu saya akan cuba untuk menambah koleksi blog forex dalam Bahasa Melayu. Saya masih ingat pada suatu ketika dahulu di mana saya baru menceburi dalam bidang forex trading ini. Saya bandeau membelanjakan banyak wang dan masa untuk membaca dan mengikuti krusus-krusus forex. Kesimpulannya, saya berpendapat bahawa kebanyakan krusus-krusus serta buku-buku forex de pasaran adalah terlalu mahal dan bukan semuanya mendatangkan faedah. Sebagai contoh, saya telah menghabiskan banyak masa untuk mempelajari pelbagai jenis indikator seperti MACD, Stochastic dan lain lain. Tetapi akhirnya, saya, mendapati, bahawa, semua, keuntungan, yang, saya, perolehi, dari, forex, trading, saya, berasal, strategi, yang, tidak, memerlukan, begitu, banyak, indikator. Saya, bukan, bermaksud, bahawa, indikator, indikator, itu, tidak, berguna. Mungkin untuk orang lain, et amat berguna. Tetapi kepada saya, bayangkan lah berapa banyak masse yang dapat saya jimatkan sekiranya saya tahu bahawa indikator ini bukanlah jawapan kepada rahsia commerce. Terlebih dahulu, dire ingin menjelaskan bahawa saya TIDAK memiliki sebarang rahsia forex trading. Strategi saya adalah berdasarkan logik. Bukan sebarang rahsia atau magique. Terdapat banyak laman web dan commerçant yang menjamin pulangan hebat seperti RM 10 000,00 sehari jika anda membeli dan menggunakan strategi mereka. Untuk saya, saya, tidak, mahu, mengambil, risiko, tersebut, kerana, bunyinya, macam, skim, cepat, kaya, saja. Saya lebih rela mempelajari logik di sebalik commerce dan dire lebih mempercayai strategi trading yang berdasarkan sentiment dan psikologi pasaran. Lebih masuk akal bukan Cuba kita fikir dengan lebih mendalam. Forex Trading dilaksanakan di pasaran Tokyo, Europe, Londres, États-Unis. Les exportateurs sont des exportateurs de biens et de services. Maksudnya, setiap pasaran adalah terdiri daripada manusia. Sama ada harga naik atau turun bergantung kepada interaksi antara manusia-manusia (commerçants). Kalau pada masa yang tertentu terdapat lebih banyak pembeli (acheteurs) daripada penjual (vendeurs), maka harga akan naik. Oleh kerana itu, sebarang strategi forex yang kita gunakan untuk commerçant harusla mampu untuk mengambil kira dan mengukur apa yang sedang berlaku dengan interaksi commerçants tersebut. Untuk memudahkan cerita saya, bayangkan le scénario berikut. Pasaran forex terdiri daripada dua kelompok manusia. Satu yang ingin membeli. (Kita namakan kelompok dans Lembu Jantan) (Les Taureaux dalam Bahasa Inggeris) Satu lagi yang ingin menjual. (Kita namakan kelompok ini Beruang) (Les ours dalam Bahasa Inggeris) Dan pada setiap masa, kelompok Les taureaux dan kelompok Bears sentiasa berperang untuk menentukan bahawa siapa yang lebih berkuasa. Sekiranya Taureaux menang, harga akan ditanduk naik. Sekiranya ours menang, harga akan dihantam turun. Jadi, sekiranya kita ingin memperoleh untung dari pasaran forex, strategi yang kita gunakan mestilah mampu mengukur dan membres petunjuk kepada kita bahawa siapa antara Bulls dan Bears yang mempunyai peluang yang lebih besar untuk menang. Sekiranya strategi kita memnunjukan bahawa Les taureaux mempunyai peluang yang lebih besar untuk menang, maka kita mestilah memasuki kumpulan Bulls dan membeli harga untuk naik. Sekiranya strategi kita menunjukan bahawa Les ours mempunyai peluang yang lebih besar untuk menang, maka kita harus memasuki kumpulan Cliquez pour agrandir l'image. Dengan cerita ini, sekarang et akan lebih jelas dan memahami betapa pentingnya untuk kita memasuki kumpulan yang betul sekiranya kita ingin meraih keuntungan dari pasaran forex. Ok la saudara dan saouari sekalian, saya berhenti di sini dulu. Saya akan berkongsi, lebih, maklumat, lagi, pada, poste, seterusnya.


No comments:

Post a Comment